Oplossen van subsidieproblemen
Subs is gespecialiseerd in het oplossen van subsidieproblemen. Vaak komen deze problemen pas in beeld na het indienen van de subsidieaanvraag, na het toekennen van de subsidie en tijdens de uitvoeringsfase van het subsidieproject.
Onze dienstverlening is erop gericht om op elk moment en in elke fase van het vastgelopen subsidieproject onze expertise in te zetten om het probleem op te lossen. We ontwikkelden hiervoor de unieke Grant Problem Solving dienst (G.P.S.-dienst).
Grant Problem Solving dienst
De dienst heeft als doel om het subsidieproces te optimaliseren en het resultaat te maximaliseren. Dit doen we door: de knelpunten en fases van het project te analyseren, onze bevindingen hierover uit te werken en direct implementeerbare aanbevelingen op te stellen. Het resultaat is een helder en pragmatisch subsidieoptimalisatie rapport. Afhankelijk van de aanwezige capaciteit binnen de organisatie, verzorgen wij ook de implementatie van de aanbevelingen.
Binnen onze G.P.S-dienst combineren wij subsidieadvies met organisatieadvies. Op die manier zorgen wij ervoor dat de aanbevelingen gelijk op de meest efficiënte en effectieve manier uitgevoerd worden. De combinatie van het geven van subsidieadvies en organisatieadvies is uniek binnen de subsidiedienstverlening in Nederland.
De knelpuntenanalyse richt zich op 12 subsidieaandachtsgebieden:
De G.P.S-dienst bestaat uit de volgende stappen:
Fase 0: Subsidie intake (gratis)
(Digitaal) aanvragen intakegesprek. Het intakegesprek vindt telefonisch of via Skype plaats.
Stap 2: Wel/geen gratis knelpuntenanalyse op hoofdlijnen
Tijdens de intake bepaalt de subsidiespecialist of je in aanmerking komt voor een gratis knelpuntenanalyse.
Stap 3: Plannen knelpuntenanalyse op hoofdlijnen
De knelpuntenanalyse vindt plaats bij jouw organisatie.
Fase 1: Subsidie knelpuntenanalyse op hoofdlijnen (gratis)
We stellen het volgende vast: is er sprake van een subsidieprobleem, hoe groot is het subsidieprobleem, hoe haalbaar is het oplossen van het probleem of de problemen en wat is de mate van bereidheid bij betrokkenen om te investeren in onderzoek naar de optimalisatie van het subsidieproces.
Stap 5: Resultaat knelpuntenanalyse op hoofdlijnen
De resultaten van de knelpuntenanalyse werken we uit (1 pagina).
Stap 6: Bepalen vervolgacties
Afhankelijk van de uitkomsten van de knelpuntenanalyse bepalen we de vervolgstappen.
Fase 2: Gedetailleerde knelpuntenanalyse (betaald)
Het plannen en voeren van verdiepende gesprekken.
Stap 8: Analyse aangeleverde documenten
Het bestuderen en analyseren van de aangeleverde documenten.
Stap 9: Bevindingen
Het beschrijven van de bevindingen per knelpunt en subsidieaandachtsgebied. We brengen hierbij ook de risico’s in kaart (maximaal 4 pagina’s).
Stap 10: Aanbevelingen
Het uitwerken van gedetailleerde en direct implementeerbare aanbevelingen per knelpunt (maximaal 4 pagina’s).
Stap 11: Subsidie optimalisatierapport
Overdracht subsidie optimalisatierapport met daarin de knelpuntenanalyse, bevindingen en aanbevelingen.
Stap 12: Toelichten resultaten en aanbevelingen
Het toelichten van het subsidie optimalisatierapport.
Fase 3: Implementatie aanbevelingen (betaald)
Het bespreken van hoe de aanbevelingen te implementeren. Indien gewenst verzorgen wij de volledige implementatie van de aanbevelingen. Dit doen we, afhankelijk van de specifieke behoefte, al dan niet met onze samenwerkingspartners, zoals ffiqs.